Raport Grupy Unity „Zakup zabawek przez internet”

Okres przedświąteczny to w branży zabawkowej czas żniw. Wzmożony ruch dotyczy nie tylko galerii handlowych, ale i sklepów internetowych. Jak wynika z raportu Grupy Unity „Zakup zabawek przez internet”, wśród ankietowanych, którzy kupili zabawki w ciągu ostatniego roku, aż 76 % dokonało transakcji właśnie w sieci.

 

Aby otrzymać pełny raport Grupy Unity „Zakup zabawek przez internet”, wystarczy skontaktować się z jego autorką – raport@unity.pl. wizual-zabawki-web+350

 

Internet jest jedną z szans rozwoju branży zarówno w wartościach sprzedaży jak i zakresu oferowanych produktów. Dla sklepów sprzedających do klientów końcowych jest ogromnym medium dającym nieograniczone możliwości sprzedażowo-promocyjne – tłumaczy Radosław Hec, Sales Manager z TM Toys.

Badanie Grupy Unity dotyczące e-commerce w sektorze zabawkowym zostało przeprowadzone w formie anonimowej ankiety. Informacje zaprezentowane w raporcie zostały opracowane na podstawie 894 odpowiedzi respondentów i miały pomóc zdiagnozować oczekiwania osób kupujących zabawki online oraz przyjrzeć się strategii sprzedaży w branży.

1

Z raportu wynika, że najczęstszą okazją do zakupu zabawek w sieci są urodziny, ale już na drugim i czwartym miejscu znalazły się kolejno Święta Bożego Narodzenia i Mikołajki. Dane te zgodne są z informacjami dotyczącymi rynkowych trendów, które pokazują, że największe zyski w branży dziecięcej przypadają właśnie na przełom listopada i grudnia.

2

Dlaczego zaglądamy do sieci zamiast wybrać się na zakupy do sklepu na osiedlu czy centrum handlowego? – Wśród Internautów, ale też właścicieli sklepów krąży mit, że w internecie kupuje się, aby było tanio. Oczywiście może to być jedna z przesłanek, jednak dla decydentów zakupu zabawek, czyli przedmiotów przeznaczonych dla dzieci, najważniejsze jest bezpieczeństwo, jakość i funkcjonalność. Zakupy online pozwalają oszczędzać czas, ale dają też możliwość większego wyboru, sprawdzania opinii innych użytkowników, porównywania, upewnienie się o właściwości wyboru-– wyjaśnia Agnieszka Kasperska, Account Manager w Grupie Unity i autorka raportu.

3

 

Ważną motywacją kupowania prezentów w internecie jest też poszukiwanie konkretnej zabawki lub zabawki z danej serii (52% ankietowanych).

4

 

Warte uwagi, są też pozostałe odpowiedzi („Nie” i „Różnie” – w sumie 48%), które dość jasno pokazują, że w dużej mierze w internecie poszukujemy inspiracji. Potwierdzają to także odpowiedzi na pytanie dotyczące miejsc poszukiwania informacji o zabawkach – aż 258 respondentów wskazało, że do konkretnego sklepu trafiają z wyszukiwarek internetowych.

 

 

Tagi: , ,

O Autorze

Agnieszka Kasperska

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego Stosunków Międzynarodowych oraz Psychologii Biznesu. Doświadczony doradca klienta biznesowego w firmach polskich i międzynarodowych. W Grupie Unity pomaga klientom w doborze najbardziej optymalnych narzędzi IT dla ich biznesu. Specjalizuje się w zakresie wdrożeń platform B2B oraz systemów wspierających komunikację, pracę grupową, zarządzanie obiegiem dokumentów i wiedzą. Prywatnie pasjonatka podróży kulinarnych oraz psychologii behawioralnej. Praca z ludźmi jest jej żywiołem.

Back to Top