Z cyklu: Kreatywny e-handel

Badania pokazują, że 34% użytkowników opuszcza sklep online, gdy nie może znaleźć na jego stronie szukanego produktu. Jak ich zatrzymać?  Wystarczy zaprosić klientów do interaktywnej zabawy. Dzisiaj podpatrujemy 3 graczy zza Oceanu.

kropka

 Naked Wine

Bez tytułu

 

Naked Wine to sklep oferujący wina (białe, czerwone i różowe) i szampany. Czym różni się od tradycyjnej internetowej winiarni?

Naked Wine daje użytkownikowi kilka opcji na znalezienie odpowiedniego trunku dla siebie. Jednym z nich jest wyszukiwarka, która po wpisaniu ulubionych odmian winogron, kraju czy stylu wina, automatycznie przygotowuje propozycje specjalnie dla nas.

Kolejny sposób, który ma pomóc klientom w podjęciu decyzji, wykorzystuje oceny i opinie innych użytkowników. Karta produktu kryje nie tylko komentarze, ale i box pokazujący odsetek osób, które dane wino kupiły ponownie.

Jeśli użytkownik nadal nie jest zdecydowany, pozostaje porozmawiać z doradcami, których sylwetki prezentowane są w krótkich filmach. Wtedy to oni zajmą się doborem trunku do kubków smakowych konsumenta.

 

kropka  Pitango.

Bez tytułu2

 

W sklepie użytkownik może spersonalizować dla siebie produkt nie tylko pod względem kolorystyki, ale także funkcjonalności czy nawet kształtu kierownicy.

Taka strategia to niemal gwarancja uszczęśliwienia każdego miłośnika rowerowych wycieczek.

 

kropka   www.joyus.com

 

Bez tytułu

 

Joyus.com to sklep oferujący całą gamę produktów od ubrań przez produkty fitness aż po urządzenia kuchenne, który z powodzeniem stosuje flash sales, czyli sprzedaż błyskawiczną.

Produkty dostępne są jedynie do wyczerpania zapasów, by później ich miejsce mogły zająć kolejne nowości. Ale model biznesowy to nie jedyna innowacja.

Każdy produkt reklamuje krótki film, który jednak odbiega od typowych instruktażowych video. Taki product placement na małą skalę nam się podoba.

 

Dla rynku e-commerce przyszłość nadeszła już dzisiaj. Wg badań Nielsen Group, niestandardowe i angażujące pomysły na przedstawienie produktów, powodują wzrost wskaźnika konwersji nawet do 40%. Dodatkowo przyczynia się to do zwiększenia zaufania potencjalnych klientów. 

Autorem tekstu jest Magdalena Pasionek.

Tagi: ,

O Autorze

Redakcja

Back to Top