Adam Kopeć
Podsumowanie webinarium – Targetowanie behawioralne i searchandising w e-sklepie
Dziękujemy wszystkim uczestnikom dzisiejszego webinarium. Zapraszamy na nasze kolejne seminaria on-line, a tymczasem poniżej zamieszczamy odpowiedzi do pytań, które zadaliście nam w trakcie webinarium:
Pyt 1. Czy banner z przykładu 2 będzie się pojawiał tylko po wpisaniu frazy, czy w trakcie całej sesji klienta.
Odp: Jeżeli na podstawie fraz wpisanych w wyszukiwarce przypiszemy klienta do określonego segmentu marketingowego i utworzymy dla niego banner, wtedy będzie się on pojawiał w czasie całej sesji oraz także po każdym powrocie klienta do naszego sklepu.
Pyt. 2. Czy dostęp do profilu i danych o zamówieniach wymaga logowania użytkownika do sklepu, czy można sięgnąć do tych danych na podstawie cookies?
Odp: W prezentowanym przykładzie, decyzją naszego klienta, użytkownik musiał się wcześniej zalogować, jednak możemy także wykorzystać rozpoznawanie użytkownika na podstawie cookies (autologowanie), zależnie od implementacji.
Pyt. 3. Czy nasz system można integrować z różnymi silnikami sklepowymi
Odp: W zakresie samego search-engine – tak, więcej info tutaj:
http://www.contium.pl/technologie,unity-search-engine.xml
W zakresie targetowania behawioralnego – obecnie nie, ale myślimy o tym.
Pyt. 4. Czy targetowanie geograficzne wg danych z profilu czy po IP
Odp: Dotychczas robiliśmy to tylko po danych z profilu, ale jesteśmy w stanie wykorzystać zewnętrzną bazę IP.
Pyt. 5. Jak wygląda zwrot z inwestycji w nasz system
Odp: Model zwrotu z inwestycji zależy od obecnych parametrów biznesowych sklepu internetowego. Jesteśmy w stanie opracować dla Państwa model ROI w oparciu o aktualne parametry Państwa sklepu (liczba zamówień, wartość średniego zamówienia, konwersja, liczba zamówień z produktami cross-sell/up-sell) oraz osiągane efekty w dotychczasowych naszych wdrożeniach. Zapraszamy do kontaktu z nami.
Tagi: ROI, searchandising, targetowanie behawioralne, webinar, webinarium