Sprawdź, czym kieruje się klient podczas zakupów w sklepach internetowych | eCommerce Blog Grupy Unity

Sprawdź, czym kieruje się klient podczas zakupów w sklepach internetowych

Nie jest tajemnicą, że obecnie sprzedaż internetowa cieszy się dużą popularnością. Firma vouchercloud postanowiła przy pomocy infografiki w prosty i przystępny sposób zobrazować, co decyduje o tym, że potencjalny klient kupi wybrany produkt za pośrednictwem sklepu online.
Ogromne znaczenie dla osób przeglądających oferty sklepów internetowych ma czas oczekiwania na załadowanie się witryny. 57% potencjalnych konsumentów już po trzech sekundach rezygnuje z zakupów u danego sprzedawcy i w przyszłości nigdy więcej nie bierze pod uwagę jego usług. Warto więc zadbać o to, by strona nie była przeciążona i otwierała się w możliwie jak najkrótszym czasie.

Według badań, wielu internautów lepiej ocenia strony, na których, obok opisów, znajdują się też zdjęcia poszczególnych przedmiotów. Dla 92,6% osób to właśnie zdjęcia i inne elementy wizualne mają największy wpływ przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Klientowi łatwiej dokonać wyboru, gdy może zobaczyć produkty z różnych ujęć, a nie tylko od frontu. Ważne, by zamieszczone fotografie jak najwierniej oddawały rzeczywistość. Pomocna jest też funkcja „zoom”, która pozwala obejrzeć szczegóły danego produktu w powiększeniu. Wówczas zmniejszy się prawdopodobieństwo ewentualnego zwrotu towaru. Użyteczne okazują się także materiały wideo, gdyż pod ich wpływem zakupu dokonuje 31% klientów. Dzięki takim rozwiązaniom, klient nie odczuwa znaczącej różnicy między zakupami tradycyjnymi a tymi dokonywanymi online.

Nie należy zapominać, że wielki wpływ na zdanie konsumentów mają opinie o sklepie czy produktach, wydawane przez innych użytkowników. Statystyki pokazują, że aż 85% kupujących czyta komentarze, zamieszczane na stronach pod artykułami. Konsumenci często ufają takim recenzjom bardziej niż informacjom dostarczanym przez producenta czy sklep. Negatywne recenzje skutecznie zniechęcą internautów, ponieważ zazwyczaj wydają się  tak samo godne zaufania, jak własne rekomendacje. Tak naprawdę jedynie nieliczni zainteresowani nie przywiązują do nich większej wagi.

Zgodnie z zaprezentowanymi informacjami, na rynku internetowym w Stanach Zjednoczonych sporą skuteczność odnotowują kupony rabatowe oraz oferty promocyjne. Za ich sprawą klienci bardzo często postanawiają kupić produkt, który jeszcze przed obniżką ceny uznaliby za zbyt drogi i pominęli w trakcie sprawdzania propozycji konkretnego sprzedawcy. Szacuje się, że w 2014 roku 55% użytkowników Internetu przynajmniej raz skorzysta z kuponu rabatowego. Udowodniono też, że kupony rabatowe zwiększają o 4% satysfakcję, płynącą z dokonywanych transakcji.

infografika Psychologia konsumenta

Autorem tekstu jest Anna Przewalski.

Tagi: , , ,

O Autorze

Redakcja

Back to Top