Wideo pracuje na konwersję

Według badań Invodo, połowa e-konsumentów jest bardziej skłonna kupić produkt w sieci po obejrzeniu wideo. Okazuje się, że jakościowe filmy i zdjęcia potrafią zwiększyć też wartość koszyka o imponujące 174%.

iStock_000005948680XSmall

Wideo w e-commerce to nie tylko prezentacja gamy naszych produktów. To również szeroki kontent, który niesie ze sobą istotne informacje dla kupujących. Dzisiejszy użytkownik często nie ma czasu na zapoznanie się z obszerną kartą produktu, woli iść na łatwiznę – nie myśleć, nie czytać, tylko słuchać i oglądać.  Wprowadzenie wideo do serwisu e-commerce, możemy podzielić na 4 etapy.

stopy1 Produkcja
Film, aby dotarł do zainteresowanego, ale również go nie zanudził powinien trwać od 30 do 60 sekund. Kolejnym istotnym aspektem jest zrozumienie motywów klienta tak, aby w treści odpowiedzieć na jego potrzeby. Wykorzystując odpowiednio dostępną wiedzę, dobrze przekonwertowana informacja pozwoli na zdobycie lojalnego klienta. Film może poprawić wyniki przy pozycjonowaniu kampanii, opowiada historię marki lub produktu w sposób bardziej wciągający niż tekst czy ilustracje. Nawet proste pokazy slajdów składające się z obrazów oraz uzupełnione lektorem i muzyką w tle, są atrakcyjniejsze niż statyczny obraz. Co produkować? Oceny, recenzje, filmy pełne humoru, wywiady, wypowiedzi klientów, i przede wszystkim prezentacje produktów.

stopy2Publikacja
Im większy obszar sieci obejmie nasze wideo, tym lepiej. Dobrym miejscem na publikację jest zawsze miejsce, w którym znajdują się potencjalni kupujący. Opowiadając historię, uwzględniając wywołanie nadziei, lęku lub przyjemności, możemy w szybki sposób przyciągnąć klienta do swojego produktu, a co za tym idzie, do sklepu internetowego. Gdzie to najlepiej robić? Wszędzie gdzie można. Sieci afiliacyjne, kampanie  mailowe, social media, kanały wideo, telewizja, wyszukiwarki, landing pages to tylko wybrane miejsca odpowiednie dla naszych filmów.

stopy3Wykorzystanie potencjału
Wideo może zaangażować oglądających. To podstawa do komentowania, a my koniecznie musimy im dać taką możliwość. Potencjalni klienci mogą stworzyć społeczność wokół sklepu lub konkretnego produktu. W ten sposób budujemy zarówno opinie o produktach, jak i lojalność klientów.

stopy4Monitoring
Finalnie należy analizować poszczególne publikacje i wykorzystywać wyniki do planowania kolejnych akcji. Istnieje wiele narzędzi, które pozwolą nam na dokładne sprawdzenie statystyk oglądalności. W miejscach, w których „ruch” wokół filmu był największy, należy skierować kolejne przyszłe kampanie. Dzięki temu, utrzymamy dotychczasowych zainteresowanych, powiększając ich liczbę z czasem.

Suma wideo korzyści
Na osiągnięcie jakich rezultatów w e-commerce pozwala nam wideo? Zaskakujących… Poniższa grafika obrazuje, na jaką skalę możemy poprawić wyniki swoich serwisów dzięki takiemu rozwiązaniu.

 

Darka grafika

Rezultaty pokazują, że przy wykorzystaniu filmów nie tylko wzrasta nam konwersja, ale również poprawia się średnia wartość zamówienia oraz ruch na stronie. Maleje natomiast liczba zwrotów zakupionych produktów.

Ciekawym przykładem w tym temacie jest internetowy sklep Gucci, w którym idealnie zostało wykorzystane lokowanie produktów w ramach sesji modelek. Oglądając filmy promujące nowe kolekcje, mamy możliwość kliknięcia w konkretny produkt, a podpięty link przeniesie nas prosto do sklepu internetowego. Dodatkowo, wybrane produkty z kolekcji możemy dzięki temu oglądać na modelce w ruchu, a nie na wieszaku czy nieruchomym manekinie. Lokowanie produktu w wideo zdecydowanie zwiększa konwersję w ramach konkretnej kampanii.

video1

Wideo jest też świetnym sposobem na wzmocnienie samego SEO. Dodawanie filmów do produktów przyczynia się do wzrostu pozycji w rankingu wyszukiwanych wyników. To sprawdza się szczególnie w przypadku wyszukiwarki Google, która sprawia, że miniaturki treści wideo pojawiają się w wynikach, co znacząco wpływa na kliknięcia linków oraz ich pozycję na liście.

video2
Wideo nie jest na dzień dzisiejszy nowatorskim wynalazkiem. W konkretnych przypadkach jest już wręcz obowiązkiem. To na nim w dzisiejszych czasach budowany jest content marketing, bez którego trudno o sprawny marketing w sieci.

Autorem artykułu jest Dariusz Świerad.

Tagi: , , , ,

O Autorze

Redakcja

Back to Top