Michał Kraus nominowany do nagrody Ekomersy 2013

Już 23 września w Warszawie, podczas uroczystej gali Ekomersy 2013 na Stadionie Narodowym, wręczone zostaną prestiżowe nagrody branży e-commerce. Szansę na zwycięstwo w kategorii „Szczególny wkład na rzecz rozwoju rynku” ma także Dyrektor ds. PR i Marketingu w Grupie Unity – Michał Kraus.

Zagłosuj na Michała tutaj: http://ekomersy.pl/

mk

Poznaj Michała bliżej…

 

Autor i dyrygent wszelkiej kreatywności sygnowanej marką Grupy Unity. To w jego głowie narodziła się m.in. idea roadshow czy magazynu Imagine. W szczerej rozmowie o promocji marki – Michał Kraus, Dyrektor ds. PR i Marketingu Grupy Unity.

 

Jesteś firmowym ekspertem od PR-owych zadań specjalnych – jak znalazłeś się w tej branży?

 

Zaskoczę Cię, bo to nie będzie żadna romantyczna opowieść. Pewnego dnia zobaczyłem na portalu ogłoszenie, zgłosiłem się, przeszedłem dwuetapową rozmowę kwalifikacyjną i niecały miesiąc później zacząłem pracę w Empathy, która dziś jest marką Grupy Unity. Myślę, że w przygotowaniu do rozmowy kwalifikacyjnej pomogła mi znajomość tematyki: zdarzyło mi się wcześniej projektować funkcjonalności platform B2B, ale jako Klient.

 

To dziś jako specjalista, powiedz dlaczego biznes potrzebuje Public Relations?

 

Na pytanie czy biznes potrzebuje PR nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każdy przedsiębiorca powinien sam sobie odpowiedzieć. Znam dużo firm, które odnoszą sukces bez dużego wsparcia mediów, za to z dużym zaangażowaniem w inne struktury. Z drugiej strony – praca w dziale PR może być wyczerpująca, ale także przynosić dużo satysfakcji. Najważniejsze pytanie przed jakim staje biznes, który chce się promować poprzez działania PR zawsze będzie dotyczyło stawianych sobie celów. Sama obecność w mediach może nie przynieść oczekiwanych skutków, dopóki nie zadbamy o zawartość tych działań. Pamiętajmy także, że kluczowe powinny być te media, które docierają do grupy naszych potencjalnych klientów. W tym kontekście może się okazać, że „modne” media branżowe nie gwarantują sukcesu tak, jak dzieje się to w przypadku mediów z innych branż, tych dla których mamy gotowy produkt czy usługę.

 

W takim razie, jakie są według Ciebie najskuteczniejsze narzędzia PR w walce o dobry wizerunek firmy? Wiele osób stawia stawia dziś na social media…

 

Utrwalanie wizerunku musi się odbywać w wielu kanałach: począwszy od przekonania wśród pracowników, że pracują dla fajnej firmy, poprzez Klientów i rynek, a kończąc na czasem zupełnie przypadkowych osobach, z którymi marki mogą mieć do czynienia w social media. I tu należy pamiętać, że o ile może nam się wydawać że mamy wpływ na branże, na pracowników i Klientów, to w dzisiejszych czasach nad powielaniem i udostępnianiem informacji w social mediach mamy ograniczony wpływ.

 

Z jakich działań w ramach Grupy Unity jesteś najbardziej zadowolony?

 

Staram się, aby satysfakcje dawały mi zarówno małe sukcesy, takie jak akcja Generał E-commerce, jak i te większe. Cieszy mnie fakt, że w tym roku udało się nam zostać współorganizatorem konferencji InternetBeta, a także to w jaki sposób rozwija się nasza Akademia Unity. Ważne jest to, że z perspektywy ostatnich dwóch lat – nie zaniechaliśmy żadnego projektu, udaje nam się regularnie wydawać Imagine, organizować konferencje i barcampy z coraz ciekawszymi Partnerami. Jednak największą satysfakcje daje mi widok od wewnątrz – tego jak wraz z rozwojem całej naszej firmy rozwijają się poszczególne osoby, bo bez nich żadne działania by się nie udawały.

 

Zabawmy się na koniec w scenariusz science-fiction. Co byś robił, gdyby internet nie istniał?

 

Dokładnie to samo co teraz! Nie zapominajmy, że świat, PR i marketing bez internetu doskonale sobie radził i doskonale sobie radzi w wielu równie ciekawych branżach.

 

 

Michał Kraus, Dyrektor ds. PR i Marketingu w Grupie Unity

michalkr1

Ma blisko 10 lat doświadczenia w działaniach i zarządzaniu obszarem PR i Marketingu. Od 2011 roku związany jest z Empathy – Internet Software House jako PR&Marketing Manager. Po utworzeniu Grupy Unity objął stanowisko Dyrektora ds. PR i marketingu i odpowiedzialność za tworzenie i realizację strategii PR i marketingowej dla marek Grupy: Contium, Empathy oraz Internet Designers, a także koordynację działań w ramach Akademii Unity.

Jest pomysłodawcą wielu eventów i konferencji branżowych, w tym roadshow „E-commerce w praktyce” oraz Magazynu Imagine, a także wydarzeń integrujących branżę interaktywną. W swoim wcześniejszym doświadczeniu związany był z branżą dystrybucji IT, MICE oraz rynkiem wydawniczym. Prywatnie fan fotografii i podróży.

 

 

O Autorze

Redakcja

Back to Top