Jesteśmy krok przed konkurencją – wywiad z Prezesem Zarządu MM Brown Polska

Ekosystem tworzony dla handlu przez IBM – Smarter Commerce to zupełnie nowa jakość na polskim rynku. O wdrożeniu tej platformy w kwiaciarni internetowej KwiatowyOgrod.pl opowiada Marcin Gadulski, Prezes Zarządu spółki MM Brown Polska – właściciela sklepu.

Bez tytułu

Jako MM Brown są Państwo doskonale znani na rynku słodyczy a dokładnie – czekolady, dzięki marce Chocolissimo. Skąd pojawił się pomysł na inwestycję w branżę kwiatową?

Marcin Gadulski – Postanowiliśmy wykorzystać nasze zasoby – duże doświadczenie zespołu oraz liczną bazę danych do tego, aby zwiększyć skuteczność i poszerzyć ofertę produktową. Branża kwiatowa jest dla nas naturalnym uzupełnieniem kanału e-commerce, w której pracujemy od wielu lat.

Co zadecydowało o wyborze wykonawcy tego sklepu?

W związku z tym, że kwiatowyogrod.pl jest naszym nowym projektem, szukaliśmy rozwiązania, które będzie najbardziej elastyczne. Rozważaliśmy różnych dostawców usług e-commerce, ale podstawowa wersja oprogramowania IBM zaoferowana przez firmę Contium, dawała nam w naszej opinii najszersze możliwości rozwoju.

Jakich funkcjonalności systemu Państwo szukali?

Ważnym aspektem przy podejmowaniu decyzji była możliwość integracji z aplikacjami ERP oraz systemami magazynowymi, co w przypadku systemu IBM przebiegało bardzo sprawnie. Wyróżniającym elementem dla tego rozwiązania było także całe zaplecze narzędzi marketingowych, inteligentne uczenie się systemu oraz scenariusze oferowane w pakiecie, które łącznie umożliwiają szybko reagować na zmieniające się dane.

Przeczytaj więcej o tym wdrożeniu

Czy napotkali Państwo jakieś problemy przy tej realizacji?

Wdrożenie przebiegło niemal bezproblemowo, bo obydwie strony ściśle ze sobą współpracowały. Nie ukrywam, że długo przygotowaliśmy się do stworzenia tej marki, a pomocne przy tym były wszystkie doświadczenia zgromadzone przez lata przy okazji innych sklepów MM Brown Polska.

Na jakim etapie jest w tym momencie projekt Kwiatowyogrod.pl?

System wystartował w październiku, w tym momencie sprawdzamy jeszcze funkcjonalności, wprowadzamy drobne usprawnienia, a w najbliższych tygodniach startuje kampania we współpracy z zewnętrznymi partnerami. Przewiduję, że pierwszy kwartał to czas, kiedy będziemy wykorzystywać system już w pełni.

Intensywnie inwestują też Państwo za granicą, szczególnie z ofertą czekolady premium. Jakie są dalsze plany rozwoju firmy?

Zaczęliśmy od Niemczech, teraz koncentrujemy się na Czechach, Słowacji, Ukrainie i Rosji, czyli rynkach ościennych. Na rynkach wschodnich wypełniamy niszę i cieszymy się, że możemy uczestniczyć w rozwoju tego segmentu.

Pełną wersję wywiadu znajdziesz w kolejnym numerze magazynu Imagine. Bezpłatna prenumerata >

Zobacz nagranie z webinarium z MM Brown Polska i poznaj szczegóły wdrożenia.


Autor tekstu: Grzegorz Lewsza

Tagi: , , ,

O Autorze

Redakcja

Back to Top