Świat przez mobile’owe różowe okulary

Mobile. Jest to miasto w południowej części Stanów Zjednoczonych, w stanie Alabama, którego główna atrakcja jest okręt USS Alabama. Ale prawdopodobnie trafiając na bloga naszej firmy szukając frazy Mobile, chcielibyście dowiedzieć się co w trawie mobile’owej piszczy.


Każdy uważa, że „nie należy mamić reklamami oraz raportami, że rynek mobilny powiększa się”, ponieważ obserwując nasze otoczenie, gdzie każdy (jeszcze trochę i przedszkolaki będą posiadały smartphone’a!) posiada Samsunga, HTC, Nokie czy inne ustrojstwo elektroniczne, które kiedyś (o zgrozo!) służyło tylko do wykonywania połączeń. Wszyscy twierdzą, że wiedzą o potencjale mobile i o jego stopniu zaawansowania. Jednak nieliczni coś w tym kierunku robią.

iStock_000018146128Small

Zatem wracając do głównego tematu naszego bloga, przybliżymy co nie co spostrzeżenia dot. m-commerce z najnowszego raportu Interaktywnie.com.  Internauci jako grupa najszybciej przyswajająca nowinki technologiczne jest oczywistym targetem e-commerce’ow, a dane statystyczne pokazują, że prawie połowa z nich posiada smartphony lub tablety. Wraz ze zmianą formy przeglądania stron i miejsc, nie wymagających korzystania z komputerów należy przygotować się na przyjęcie tych użytkowników z kanałów mobile. Zapewne istotnym czynnikiem jest wchodzące pokolenie obyte z najnowszymi technologiami oraz trendami oraz nie wątpliwie połączenie tych czynników ze stopniem zamożności. Według raportu Generation Mobile co 10 użytkownik deklaruje, że korzystał ze sklepów internetowych oraz aukcji z poziomu urządzenia mobile, natomiast serwis Allegro deklaruje, że aż 40% całego ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych, co stanowi wzrost o 300% w porównaniu z zeszłym rokiem.

Dane statystyczne nie kłamią, zatem możemy przyjąć jako już sygnał, że urządzenia mobilne „pukają do drzwi e-commerce” i prędzej czy później każdy będzie musiał je wpuścić do swojego e-commerca. W szczególności firmy świadczące usługi na rynek lokalny powinny najszybciej przestawić się na mobile, ponieważ  1/3 zapytań z urządzeń mobilnych dotyczy rynku lokalnego. Patrząc na trendy światowe, oraz na nasz rodzimy rynek, każdy sprzedawca powinien rozważyć otwarcie się na mobile, ponieważ ta droga jest nieunikniona.

Quo vadis, Mobile? m-commerciorum  :)

Autor tekstu: Łukasz Cybura

Tagi:

O Autorze

Redakcja

Back to Top