Badanie i raport: „Co działa w polskim e-commerce”

Badanie i raport: „Co działa w polskim e-commerce”

Ostatnio pojawiło się wiele raportów dotyczących rynku e-commerce w Polsce. Zastanawiacie się pewnie, dlaczego więc przyszedł nam do głowy pomysł, żeby przeprowadzić własne badanie?

Odpowiedź jest bardzo prosta – chcieliśmy sprawdzić, co naprawdę działa w polskim e-commerce, a nie tylko przestawić kolejne statystyczne ujęcie rynku w formie ładnych wykresów, prezentujących ile jest sklepów, w jakiej branży, jakie mają obroty, ile lat działają itp.

W naszym raporcie szukamy zatem odpowiedzi na pytania, które nurtują wielu naszych klientów, którzy dopiero rozważają wejście w sprzedaż detaliczną w Internecie i zastanawiają się m.in., jak policzyć czy to się opłaca, jak zacząć, jak zaplanować budżet marketingowy, jaką platformę e-commerce wybrać.

Zebraliśmy 142 ankiety z odpowiedziami od osób działających w e-commerce w Polsce,
a dodatkowo przeprowadziliśmy 12 wywiadów z osobami zarządzającymi najbardziej znanymi biznesami on-line w naszym kraju.

Tym raportem chcieliśmy się przyczynić do popularyzacji tej formy prowadzenia biznesu i choć trochę ułatwić start wszystkim firmom zainteresowanym handlem w Internecie, zwracając jednocześnie ich uwagę na narzędzia, które warto stosować w obszarze marketingu, PR i funkcji sklepu internetowego. Chodzi bowiem o to, żeby czas i pieniądze inwestować mądrze – tam, gdzie można osiągnąć najlepsze efekty biznesowe.

Zachęcamy do lektury raportu i dzielenia się z nami Waszymi opiniami i wnioskami.

Przy okazji chciałbym gorąco podziękować wszystkim zaangażowanym w tworzenie raportu:

  • Marcie Klimowicz z Biznes20.pl za ciężką pracę przy koordynacji całości projektu i realizacji badania,
  • Tomkowi Karwatce z Divante za współtworzenie koncepcji badania i dostarczenie bazy kontaktów,
  • Instytutowi Badania Rynku i Opinii IMAS International, za partnerski udział w przedsięwzięciu
    i przeprowadzenie badania wśród naszych respondentów,
  • Zbyszkowi Osińskiemu z Contium za wkład merytoryczny i organizacyjny
  • oraz reklamodawcom, dzięki którym raport publikowany jest nieodpłatnie.

Raport można pobrać nieodpłatnie ze stron Biznes 2.0:
http://www.biznes20.pl/2009/09/15/co-dziala-w-polskim-ecommerce-raport-z-badania/

Piotr Wrzalik

Tagi: ,

O Autorze

Adam Kopeć

Programista PHP w Grupie Unity. Wiedzę teoretyczną zdobył dzięki studiom Informatyki Stosowanej na Wydziale Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej AGH. W praktyce systemy e-commerce poznaje dzięki pracy w Grupie Unity. Prywatnie fan gitary, postmodernizmu w literaturze i jazzu.

Back to Top