Adam Kopeć
Badanie i raport: „Co działa w polskim e-commerce”
Ostatnio pojawiło się wiele raportów dotyczących rynku e-commerce w Polsce. Zastanawiacie się pewnie, dlaczego więc przyszedł nam do głowy pomysł, żeby przeprowadzić własne badanie?
Odpowiedź jest bardzo prosta – chcieliśmy sprawdzić, co naprawdę działa w polskim e-commerce, a nie tylko przestawić kolejne statystyczne ujęcie rynku w formie ładnych wykresów, prezentujących ile jest sklepów, w jakiej branży, jakie mają obroty, ile lat działają itp.
W naszym raporcie szukamy zatem odpowiedzi na pytania, które nurtują wielu naszych klientów, którzy dopiero rozważają wejście w sprzedaż detaliczną w Internecie i zastanawiają się m.in., jak policzyć czy to się opłaca, jak zacząć, jak zaplanować budżet marketingowy, jaką platformę e-commerce wybrać.
Zebraliśmy 142 ankiety z odpowiedziami od osób działających w e-commerce w Polsce,
a dodatkowo przeprowadziliśmy 12 wywiadów z osobami zarządzającymi najbardziej znanymi biznesami on-line w naszym kraju.
Tym raportem chcieliśmy się przyczynić do popularyzacji tej formy prowadzenia biznesu i choć trochę ułatwić start wszystkim firmom zainteresowanym handlem w Internecie, zwracając jednocześnie ich uwagę na narzędzia, które warto stosować w obszarze marketingu, PR i funkcji sklepu internetowego. Chodzi bowiem o to, żeby czas i pieniądze inwestować mądrze – tam, gdzie można osiągnąć najlepsze efekty biznesowe.
Zachęcamy do lektury raportu i dzielenia się z nami Waszymi opiniami i wnioskami.
Przy okazji chciałbym gorąco podziękować wszystkim zaangażowanym w tworzenie raportu:
- Marcie Klimowicz z Biznes20.pl za ciężką pracę przy koordynacji całości projektu i realizacji badania,
- Tomkowi Karwatce z Divante za współtworzenie koncepcji badania i dostarczenie bazy kontaktów,
- Instytutowi Badania Rynku i Opinii IMAS International, za partnerski udział w przedsięwzięciu
i przeprowadzenie badania wśród naszych respondentów, - Zbyszkowi Osińskiemu z Contium za wkład merytoryczny i organizacyjny
- oraz reklamodawcom, dzięki którym raport publikowany jest nieodpłatnie.
Raport można pobrać nieodpłatnie ze stron Biznes 2.0:
http://www.biznes20.pl/2009/09/15/co-dziala-w-polskim-ecommerce-raport-z-badania/
Piotr Wrzalik